Trwa ładowanie...

Ćwiczenia na plecy dla każdego

Ćwiczenia na plecy wcale nie muszą być skomplikowane. Trening nie będzie też zajmował kilku godzin. Wystarczy odpowiednio dobrany zestaw i codzienna dawka aktywności fizycznej, by plecy przestały boleć.

Zobacz film: "Katar u niemowlaka"

spis treści

1. Ćwiczenia na plecy. Zrób je w domu!

Plecy każdego dnia wykonują bardzo ciężką pracę. Odpowiadają m.in. za prawidłową postawę. Sportowcy wiedzą, jak duże znaczenie ma ich odpowiedni trening, zwłaszcza mięśni ramion, które mają decydujący wpływ na siłę i wytrzymałość.

Ćwiczenia na plecy, o ile wykonywane są prawidłowo, niosą ze sobą wiele korzyści: nie tylko dobrze wpływają na kondycję, ale też przyczyniają się do efektywniejszego spalania tkanki tłuszczowej. Poprawiają również metabolizm, dają ponadto ulgę zmęczonym siedzeniem i przygarbioną postawą mięśniom.

Przeczytaj również:

2. Ból pleców coraz powszechniejszy

Wiele osób skarży się na ból pleców. Zauważa się wręcz, że to jedna z najczęstszych dolegliwości XXI wieku. Stanowi znak naszych czasów, kiedy to wielu z nas prowadzi siedzący tryb życia i rzadko podejmuje aktywność fizyczną. Ale jest i druga strona medalu: plecy mogą boleć również od nadmiaru pracy oraz stresu. Niekiedy to też pokłosie źle dobranego obuwia (dotyczy to zwłaszcza kobiet chodzących na wysokich obcasach).

Bardzo ważne jest, aby nie lekceważyć bólu pleców, zwłaszcza jeśli dolegliwość się nasila albo nie ustępuje przez dłuższy czas. Warto mieć na uwadze, że może to być spowodowane przeciążeniem, złą postawą, ale też chorobami narządów wewnętrznych. Stąd zawsze warto trzymać rękę na pulsie i niczego nie lekceważyć.

Ćwiczenia na plecy pozwolą wzmocnić mięśnie kręgosłupa, pomogą się zrelaksować i zmniejszą dolegliwości bólowe.

3. 5 prostych ćwiczeń na plecy

3.1. Ćwiczenie 1

Połóż się na brzuchu. Nogi trzymaj proste, ręce wyciągnij przed siebie. Napnij mięśnie, unieś piersiowy odcinek kręgosłupa oraz nogi. W takiej pozycji wytrzymaj 2-3 sekundy. Powtórz ćwiczenie 5 razy.

3.2. Ćwiczenie 2

To ćwiczenie wymaga użycia hantli. Złap je, lekko zegnij nogi w kolanach i pochyl tułów do przodu (równolegle do podłogi). Plecy trzymaj proste! Odwiedź ramiona w bok aż znajdą się na wysokości barków. Wytrzymaj w takiej pozycji sekundę, następnie wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 5 razy.

3.3. Ćwiczenie 3

Doskonałe efekty daje też podciąganie na drążku. Chwyć go na szerokość ramion. Napnij mięśnie brzucha i skieruj nogi do przodu. Podnoś klatkę piersiową, zbliżając ją do drążka. Pamiętaj, aby podciągając się wypuszczać powietrze, a opuszczając – brać głęboki wdech.

3.4. Ćwiczenie 4

Połóż się na brzuchu. Wyprostuj ręce i nogi. Napnij mięśnie i wytrzymaj 5 sekund. Unieś tułów, przyciągając łokcie do siebie. Wytrzymaj kolejne 5 sekund, aż poczujesz napięcie w dolnej części pleców.

3.5. Ćwiczenie 5

Stań w szerokim rozkroku. Ugnij lekko kolana. Wyprostuj ramiona wzdłuż tułowia i podnieś je. Wykonaj skłon. Ćwiczenie powtórz 10 razy.

Ćwiczenia na plecy można wykonać w domu lub na siłowni pod czujnym okiem trenera. By wzmocnić mięśnie pleców przydadzą się rożnego rodzaju akcesoria, m.in. hantle, piłka gimnastyczna, taśma treningowa.

Bardzo ważne jest też skupienie oraz spokój. Niech trening będzie chwilą relaksu i czasem tylko dla nas. Wówczas nie tylko przyczyni się do poprawy kondycji i wyeliminuje ból, ale też polepszy nasze samopoczucie.

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze
Szukaj innego lekarza
Komentarze
Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.