Przejdź na WP
32882002-l_1045.jpg
56029746-l_0b24.jpg
47381298-m_8489.jpg
57997098-m_24dc.jpg

Ciąża, poród, zdrowie i wychowanie dzieci

Forum

50 aktywnych użytkowników

najnowsze posty

Newsy

Pytania do lekarzy

Dr n. med.  Diana Kupczyńska Lekarz medycyny estetycznej, Wrocław umów wizytę

Czy pomimo krwawienia jestem dobrze chroniona?

Jeśli stosuje Pani plastry prawidłowo (a napisała Pani, że tak), to ochrona antykoncepcyjna jest zachowana i nie ma konieczności stosowania dodatkowych metod. Jednocześnie przypominam, że plastry nie chronią przed chorobami przenoszonymi drogą płciową. Dodatkowe plamienia/krwaiwienia zdarzają się, zwłaszcza przez pierwsze 3 miesiące stosowania antykoncepcji hormonalnej.

Mgr  Irena Mielnik - Madej Psycholog, Kraków umów wizytę

Co mogę zrobić żeby obniżyć poziom kinezy?

Dzień Dobry Panu :) Dziękuję Panu za szczegółowe opisanie niepokojących Pana symptomów. Z zaprezentowanej przez Pana relacji wnioskuję, że Pana nawykowy styl życia zbyt mocno eksploatuje Pana organizm. Odnoszę takie wrażenie, że w sposób zbyt mechanistyczny/zadaniowy? traktuje Pan swój organizm, nie dając w ten sposób możliwości pełnej regeneracji (aktywność fizyczna/aktywność zawodowa). Bo to jest tak, że organizm ludzki potrzebuje czasami nic nie robić, - jeśli jest zbyt dużo aktywności fizycznej, to dla równowagi wskazany jest odpoczynek skoncentrowany na tzw. "rzuceniu na luz", na zwolnieniu tempa życia, na pobyciu w ciszy, najlepiej wśród zieleni, okoliczności natury. Zachęcam Pana do zaproszenia do swojej codziennej aktywności technik medytacyjnych/relaksacyjnych/kontemplacyjnych, tai chi. Warto byłoby rozważyć zwyczajne spotkanie z Psychologiem, celem przepracowania zasygnalizowanych przez Pana urazowych doświadczeń w przeszłości. Jeśli miałby Pan życzenie takiej konsultacji, zapraszam Pana serdecznie do kontaktu online (via Skype). Z życzeniami dla Pana jak najwięcej powodów do radości, irena.mielnik.madej@gmail.com tel. 502 749 605

Mgr  Joanna Wasiluk (Dudziec) Dietetyk, Warszawa umów wizytę

W jaki sposób schudnąć i zdrowo się odżywiać w wieku 39 lat?

Witam Panią, Widzę że jest Pani z Warszawy (tu przyjmuje pacjentów), więc najchętniej zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną, na której wykonamy pomiary składu ciała i sprawdzę jak rozkłada się tkanka tłuszczowa w Pani ciele. Przeprowadzę również wywiad żywieniowy i zdrowotny oraz na tej podstawie dobiorę indywidualny jadłospis. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków, bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami. Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych. Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów. Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól. Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu. W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania konsultacją zachęcam do kontaktu: tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk (Dudziec) Dietetyk

Mgr  Irena Mielnik - Madej Psycholog, Kraków umów wizytę

Czy moje objawy mogą mieć związek ze zmianą pracy?

Dzień Dobry Panu :) Opisane przez Pana symptomy wskazują na odpowiedź Pana organizmu na stres emocjonalny, związanego z oczekiwaniami od samego siebie oraz od Pracodawcy w nowej pracy. Warto umówić się na konsultację diagnostyczną w Poradni Zdrowia Psychicznego, celem diagnostyki symptomatycznej oraz leczenia psychoterapeutycznego. Z życzeniami dla Pana pomyślności oraz wiary w swoje możliwości, irena.mielnik.madej@gmail.com tel. 502 749 605

POPULARNE PREPARATY

Znajdź preparat według kategorii

partnerzy